Szkoła

• XIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) – czyli Święto Matematyki w naszej szkole.
    Dzisiaj każdy uczeń zasiadł przed Ekspertem Tabliczki Mnożenia i mógł sprawdzić swoje cenne i niezbędne umiejętności dzielenia i mnożenia.
    Egzamin pozwolił wyłonić Mistrzów Tabliczki Mnożenia:
    Klasa 2: Dorota Żukowska, Kacper Jurewicz.
    Klasa 3: Lena Sakowicz, Pola Ładowska, Ola Rokicka, Milena Gębska, Ignacy Grzegorski, Mikołaj Kamerduła, Leon Nowak, Wojtek Tutajewicz, Jan Kapusta.
    Klasa 4: Lena Musiał, Piotr Wawrzyński.
    Klasa 5a: Kornelia Dobek, Krzysztof Grodzicki, Maks Kaczmarek, Marcel Kasowski, Bartosz Kot, Jan Dębski.
    Klasa 5b: Jasmina Hrabcova, Szymon Tumiński, Sebastian Żukowski.
    Klasa 6: Kinga Kozłów, Kornelia Mazurek, Wojtek Wawrzyński, Kuba Gębski, Hubert Michalicki, Rafał Myśliwiec.
    Klasa 7: Marcelina Kawa, Lena Jasinowska, Paulina Szymańska, Piotr Kulpa
    (Dziewczyny, które pomagały w przeprowadzeniu tego dnia, również zdały egzamin:
    Hania Tutajewicz, Zosia Sakowicz, Ola Kondratowicz, Amelia Wójcicka)
    Klasa 8:
    Ivanka Yefremova, Ania Rentel, Igor Narkun, Hubert Deszcz.
    Wszystkim uczniom gratulujemy i dziękujemy za udział w akcji 😉

• Narodowe czytanie 2023 r.

We wrześniu przystąpiliśmy do akcji Narodowego czytania. Właśnie otrzymaliśmy podziękowania z kancelarii Prezydenta RP Andrzeja Dudy oraz egzemplaż "Nad Niemnem" E. Orzeszkowej wraz z dedykacją od pary prezydenckiej.

• Innowacja metodyczna "Moja ulubiona książka zamiast lektury dodatkowej" realizowana w naszej szkole.

Korzyści dla uczniów wynikające z wdrażanej innowacji:  zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, gdyż mają wolny wybór, prezentują lekturę, która jest zgodna z zainteresowaniami, sami decydują o tym, jak ją zaprezentują, rywalizują między sobą o to, kto zdobędzie więcej punktów (punkty przeliczane są na procenty, a procenty mogą na ocenę), wykorzystują możliwości, jakie dają aplikacje: np. Power Point.

• Międzynarodowy projekt "Czytam z klasą" Edycja V

• Dzień Edukacji Narodowej

"Bo nauczyciel jest kapitanem,

co na okręcie dookoła świata,

płynie wraz z nami przez szkolne lata"

Tymi słowami rozpoczął się dzisiaj uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej, przygotowany przez klasy 5a i 5b ze specjalnym udziałem Oli Kondratowicz i Ivanki Yefremovej. Były chwile wzruszenia, chwile śmiechu i bukiet wyśpiewanych życzeń dla wszystkich nauczycieli i pracowników szkoły

• Akcja Sprzątanie Świata

W ramach edukacji ekologicznej, a także wrześniowej akcji Sprzątanie Świata, uczniowie klas 4a, 5a i 5b wybrali się na wycieczkę do oczyszczalni ścieków oraz PSZOK w Krośnie Odrzańskim. Pan Marek Górski w bardzo ciekawy sposób opowiedział nam co się dzieje ze ściekami, które trafiają do kanalizacji. Przeszliśmy przez cały proces obróbki nieczystości. Następnie udaliśmy się do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, gdzie Pan Paweł Widczak wyjaśnił w jaki sposób należy segregować odpady. Zwiedziliśmy wszystkie zakamarki PSZOK, a nawet wspólnie zważyliśmy się na wadze. Dziękujemy Panom za oprowadzenie nas i przekazanie garści ciekawych informacji.

• Tęcze w probówce na lekcji chemii!

W ramach lekcji chemii dotyczącej gęstości substancji, uczniowie klasy siódmej wykonali piękne tęcze 🌈🌈🌈 w probówce 🧪🧪🧪
  • Wycieczka do Parku Fizyki w Nowej Soli

4 października klasy 1-3 wybrały się na wycieczkę do Parku Fizyki w Nowej Soli. Mogliśmy skorzystać z sześciu działów na które jest podzielony: mechanikę, akustykę, haptykę, hydrostatykę, olfaktologię i optykę.

Znaleźliśmy w nim ponad 40 przyrządów służących do przeprowadzania eksperymentów i doświadczeń i z każdego mogliśmy skorzystać. To była naprawdę ciekawa wycieczka

• Dzień kropki

15 września to Międzynarodowy Dzień Kropki inaczej to święto kreatywności i rozwijania pasji i talentów. Dlatego zaprosiliśmy tego dnia uczniów klas 1-3 do pokazania swoich talentów i tych dużych i tych małych. Możemy śmiało powiedzieć że Jedyneczka talentami stoi- bo były i tańce, śpiewanie, bańki, malowanie na płótnie i wiele wiele innych

• Apel upamiętniający rodzinę Ulmów.

10 września r. została beatyfikowana rodzina Ulmów, Polaków, którzy z narażeniem życia pomagali Żydom w czasie II wojny światowej. Rodzice , sześcioro dzieci i siódme nienarodzone zostali bestialsko zamordowani przez niemiecką policję. Na oczach dzieci zastrzelono rodziców, a wcześniej ośmioro Żydów. Na końcu zginęły płaczące dzieci. Ich historię przepięknie przedstawiła klasa VII "a", podczas apelu poświęconemu heroicznym czynom Ulmów. Za godną postawę i piękny występ, dziękujemy

• Narodowe Czytanie 2023 r.

W piątek 08. września przyłączyliśmy się akcji Narodowego Czytania, któremu od 12. lat patronuje para prezydencka. Podczas Narodowego Czytania poznaliśmy fragmenty "Nad Niemnem" E. Orzeszkowej.
    Ale najpierw wysłuchaliśmy słów, jakie kierował w liście otwartym do braci uczniowskiej Prezydent RP, a także pięknego czytania "Legendy o Janie i Cecylii" naszych koleżanek i kolegi. Potem wzięliśmy udział w quizie na platformie Quizizz, a klasy które zdobyły w nim najwięcej punktów i znalazły się na podium (kl. 6"a" - I miejsce; kl. 5"b" - drugie miejsce, kl. 4 "a" - trzecie miejsce), otrzymały nagrodę. Otóż 12. września nie będą odpytywani w żadnej formie ani ustnej, ani pisemnej.Imprezę przygotowała pani Monika Nawrot.

• Próbna ewakuacja uczniów ze szkoły.

W zeszłym tygodnoiu odbyła się w naszej szkole próbna ewakuacja, którą obserwowali strażacy. Wszystko odbyło się jak należy. Najmłodsi mogli obejrzeć wóz strażacki, co sprawiło im wiele radości. Poniżej fotorelacja.

• Powitanie nowego roku szkolnego

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się w dniu 04.09.2023 r. wedłu harmonogramu:

klasy I-IV o godzinie 9.30 w auli szkolnej, a następnie spotkania w gabinetach z wychowawcami,

klasy V-VIII o godz. 9.30 spotkania w gabinetach z wychowawcami, a następnie w auli szkolnej.

O godzinie 8.30 zapraszam serdecznie wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli na mszę świętą do Kościoła św. Jadwigi.

UWAGA!!! Przypominam, że obowiązuje strój galowy.

• Wakacyjna przerwa urlopowa sekretariatu

UWAGA!!! W dniach od 19 lipca do 18 sierpnia 2023 r. z powodu urlopu sekretariat będzie nieczynny.

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/23

Uroczyste zakończenie roku szkolnego przez absolwentów Naszej Szkoły odbędzie się w dniu 22.06.2023r.
    o godzinie 17 w auli szkolnej.
    W dniu 23.06.2023r. o godzinie 8.30 odbędzie się masza święta w Kościele św. Jadwigi. Uczniowie chętni do udziłu w uroczystości udaja się do kościoła pod opieką swoich rodziców.
    Uroczyste zakończenie roku szkolnego, dla klas I-VII odbędzie się o godzinie 9.45 w auli szkolnej.

Serdecznie zapraszam wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli. UWAGA!!! Przypominam, że obowiązuje strój galowy.

• Wycieczka do Szklarskiej Poręby

W dniach 19-21.06.2023 r. uczniowie z naszej szkoły wraz z wychowawcami  udali się na wycieczkę w góry do Szklarskiej Poręby. Był to bardzo inensywnie spęczony czas, podczas którego mogliśmy poznać uroki pięknej miejscowości położonej na pograniczu Karkonoszy i Gór Izerskich. Pierwszego dnia mogliśmy podziwaić panoramę Karkonoszy z Zakrętu Śmierci. Następnie  wspięliśmy się  na szczyt Wysoki Kamień 1058 m.n.p.m oraz zabaczyliśmy  Złoty Widok i Chybotek.  Na koniec dnia  udaliśmy się zobaczyć Wodospad Szklarki. Drugiego dnia wdrapaliśmy się na Łabski Szczyt (1168 m n.p.m.), Szrenicę (1361m n.p.m) oraz podziwialiśmy Wodospad Kamieńczyka. W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedziliśmy malowniczo położony i tajemniczy  zamek Czocha. Jednym słowem zmęczeni, ale szczęśliwi! Podziękowania dla Pana Mateusza oraz Michała z biura podróży "Odkrywca" za moc atrakcji oraz świetną organizację.

• Wycieczka klas 1-3 do Majalandu

12 czerwca klasy 1-3 wybrały się na wycieczkę do Parku "Majaland". Dzięki sprzyjającej pogodzie mogliśmy skorzystać ze wszystkich atrakcji nawet tych wodnych. Bawiliśmy się wyśmienicie o czym świadczą nasze zdjęcia.

• Szkolny Dzień Sportu

5 czerwca  odbył się szkolny "Dzień Sportu". W tym roku cała szkoła wybrała się  na stadion OSiR w Krośnie Odrzańskim, gdzie uczniowie mogli sprawdzić swoje możliwości w rywalizacji sportowej. Nauczyciele wychowania fizycznego przygotowali ciekawe i wymagające konkurencje sportowe. Po zawodach młodzież bawiła się na zamkach dmuchanych i posiliła kiłbaskami z grilla. Dziękujemy Radzie Rodziców za pomoc w organizacji imprezy.

• Warsztaty z robienia Pizzy

Klasa 2 a również wzięła udział w warsztatach z robienia Pizzy w Pizzerii "Mafia". Była to dla wszystkich świetna zabawa, zwłaszcza że każdy mógł przygotować sobie pizzę na jaką ma ochotę Zapraszamy na fotorelację z tej wizyty.

• Wizyta pszczelarzy

W poniedziałek klasy 1-3 odwiedzili Państwo Ewa i Wojciech Czekajło, którzy prowadzą Rodzinną Pasiekę w Lubiatowie pod Bobrowicami. Tego dnia przygotowali dla naszych najmłodszych ciekawostki związane z prowadzeniem pasieki a także ich głównymi bohaterami czyli pszczołami Aby było ciekawie to nie przyjechali sami.Dowiedzieliśmy się ile nektaru jest w stanie zebrać jedna pszczoła, jak znaleźć w ulu królową i dlaczego jest taka ważna i po co mieszka z nimi truteń. Następnie przestawili nam jak z tego pyłku otrzymuje się słoik słodkiego miodku. Zostając w tematyce wykonaliśmy świece z wosku pszczelego i ozdabialiśmy je według własnego pomysłu. Dodatkowo posmakowalismy różnych miodów a także dostaliśmy po porcyjce do domu. Serdecznie dziękujemy Państwu Czekajło, była to wspaniała lekcja dla naszych uczniów:)

strona:

• Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krośnie Odrzańskim
    ul. Bohaterów Wojska Polskiego 21
    66 - 600 Krosno Odrzańskie
  • szkoła tel./fax (68) 383 51 78
    przedszkole tel. (68) 383 79 10
    w sprawach pilnych tel. 660 437 833 (dyrektor)